RECENZIA | MICHAELA ELLA HAJDUKOVÁ DORIANOVA KLIATBA

streda 17. júna 2020

Dorian Wayne je mladý muž, ktorý sa rád obklopuje umelcami a plnými dúškami si vychutnáva všetko, čo mu život v Londýne na konci 19. storočia ponúka. Do jeho života však vstúpi mladá nádejná maliarka Violette Reynardová. Ich vzájomné city prehĺbi obraz, ktorý namaľuje. Ani jeden z nich však ešte netuší, ako veľmi ovplyvní táto osudná maľba ich životy a že v Dorianovom vnútri prebudí netvora, ktorý nepozná hranice.
O mnoho desaťročí neskôr žije v Londýne Annabelle Evansová – žena poznačená tragédiou, ktorú však životné okolnosti nedokázali zlomiť. Pracovný telefonát od známeho muža rozhodí jej pokojný svet a dá mu smer, ktorý by ani vo sne nečakala.
Dorianova kliatba recenzia preskoly.sk
Autor: Michaela Ella Hajduková
Počet strán: 248
Vydavateľstvo: Motýľ
Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu PreŠkoly.sk. Kúpite TU

Dorianova kliatba od Michaely Hajdukovej sľubuje vzkriesenie svetoznáme presláveného diela od Oscara Wildea, Portét Doriana Graya. Inšpirácia týmto  klasickým dielom je nepopierateľná. Príbeh začína v 19. storočí na anglickom vidieku, kde sa mladý Dorian Wayne rád obklopuje svojimi priateľmi z umeleckých kruhov. Sestra jeho blízkeho priateľa a známeho maliara Colina Reynarda, mu v jeden osudový deň ukradne srdce, keď zočí jej maliarske nadanie. Túžba a platonické city vybičuje aj skutočnosť, keď sa mladá Violette rozhodne namaľovať Dorianov portét. Zožne zaň veľký úžas a potvrdí si tým miesto v Dorianovo srdci. Dorian je uchvýtený jej talentom, ako dokáže maľovať realisticky v danom okamihu a primiešať do maľby aj čosi výnimočné, magické. Láska ako z románu sa skončí tragicky po tom čo Violette nešťastne spadne a nikdy už nebude schopná maľovať. Ako keď farby na plátne blednú, vybledne aj jeho láska k mladej žene. To čo však nasleduje po osudnej udalosti, keď sa Violette rozlúči so životom na tomto svete, ho bude mátať v tom jeho ešte niekoľko ďalších storočí....

Anabelle Evansová je nadaná umelkyňa, ktoré navrhuje prekrásne ručne maľované šaty a šperky. Dorian je módnym bohom a riaditeľom obchodného domu Wayne v Londýne. Náhodný email v jeho schránke spôsobí, že sa mu minulosť a zrada voči milovanej žene znova pripomenie. Prezerá si výtvory Belle a navrhne jej spoluprácu v módnej branži. Anabelle je však poznačená tragédiou a netúži byť viditeľná pre vonkajší svet, tobôž nie pre muža, pri ktorom každá žena stráca pevnú zem pod nohami.

Podarí sa mu presvedčiť ju, aby mu dala šancu ukázať jej, že ju miluje takú aká je? A čo vlastne skrýva tento záhadný muž? Dorian Wayne nie je jediný, kto v sebe ukrýva stáročné tajomstvo.

Pri tejto knihe sa nemusíte báť, že ju odložíte bokom alebo nedočítate. Číta sa expresne rýchlo. Celý dej mi prišil zrýchlený a určite by ustál aj sto strán navyše. Silný vplyv Wildea a jeho diela tu je cítitť, je to však upravené do romantickejšej a aj modernejšej podoby. Nazvala by som to ako modernú rekonštrukciu diela. Viete, čo môžete od tejto knihy očakávať, ale sú momenty, keď prekvapí.

Moje hodnotenie: ★★★★