RECENZIA | LOV NA PABLA ESCOBARA

piatok 5. júna 2020

Neslávne známy medellínsky kartel pašoval v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch do Spojených štátov a Európy tony kokaínu. Na jeho čele stál legendárny kolumbijský narkobarón Pablo Escobar. Z Kolumbie sa stala vojnová zóna, nájomní vrahovia sicariovia nemilosrdne likvidovali konkurenciu, ale aj policajtov a obyčajných obyvateľov, všetko pre jediný cieľ – udržať Pabla Escobara na čele jednej z najvplyvnejších zločineckých organizácií všetkých čias. Escobar zarábal miliardy dolárov, kupoval si politikov a najšikovnejších právnikov a štylizoval sa do úlohy hrdinu zbedačeného kolumbijského ľudu. Dlhé roky bol napriek enormnej snahe kolumbijskej polície nedotknuteľný.
Lov na Pabla Escobara recenzia bux.sk
Autor:

Meno PABLO ESCOBAR. Meno, ktoré rezonuje v očiach verejnosti dodnes. Osud najhľadanejšieho zločinca na svete mnohí poznajú zo seriálu Narcos z produkcie Netflix. Aktuálne vyšla knižná novinka Lov na Pabla Escobara, zachytávajúca život povestného narkobaróna a spoveď dvoch agentov, stojacich za jeho dolapením. Steve Murphy a Javier F. Peña boli agenti pridelení ku kolumbijsko-americkému oddielu Bloque de Búsqueda. Kniha je v priamej podstate príbehom týchto dvoch neoblomných agentov. Peňa bol od roku 1984 agentom DEA (Národný úrad pre kontrolu obchodu s drogami). Dolapením Escobara strávil štyri roky. Steve Murphy bol najprv poverený operáciou na Miami, až neskôr ho presunuli do Kolumbie, kde sa po boku Javiera F. Peňu pustil do najnebezpečnejšej akcie svojej kariéry. Kniha zachytáva ich začiatky, ťažký výcvik v kolumbijskom Medellíne, aj samotné stíhanie Escobara, ktorého nakoniec dolapila kolumbijská polícia

Peña aj Murphy pracovali po boku kolumbijskej polície od júla 1992 do decembra 1993. Ecobar a jeho sicariovia - nájomní vrahovia zväčša z najchudobnejších štvrtí v Medellíne- zneškodnili každého, kto im stál v ceste.  Zavraždili kolumbijského ministra spravodlivosti, odstránili väčšinu sudcov najvyššieho súdu i známeho šéfredaktora na to, čo verejne odsúdil drogový kartel. To bola len malá ukážka toho, kam siahajú chápadlá Pablita Escobara...

V hľadáčiku sicariov sa ocitli takmer ihneď po odovzdaní prípadov. Na hlavu amerických gringov, ako ich domáci radi nazývali, bola vypísaná tristotisícová odmena
Escobar sa nejako dozvedel, kde bývaš. Vzal som svoju poloautomatickú deväťmilimetrovú pištoľ a rozbehol sa k výťahu. Na chodbe som sa obzeral ako vystrašený záškolák, či nezazriem niekoho čakať za dverami alebo len tak sa ponevierať. Rozrasenými rukami som si privolal výťah. Stále som si kontroloval zbraň v puzdre na opasku, či som ju náhodou nestratil. Dotyk chladného kovu ma akoby upokojoval. Calma, calma, Javier! Tanquilo, hombre.
Pútavý príbeh z prostredia drog, kartelu a boja za spravodlivosť i o vlastné prežitie. Ak vás zaujíma nový pohľad na prípad, prečítajte si túto knižnú novinku. Escobar bol známy svojimi excentrickými sklonmi. Zarábal miliardy dolárov, kupoval si politikov aj najšikovnejších právnikov a pritom sa bez hanby štylizoval do role hrdinu chudobného kolumbijského ľudu. Dlhé roky bol kvázi nedotknuteľný.

Murphy aj Peña dlhé roky nehovorili o svojej úlohe pri jednom z najväčších pátraní v dejinách. Mlčali aj vtedy, keď sa na verejnosť vyplavili mylné informácie. Až pred šiestimi rokmi sa rozrozprávali, keď ich Netxlix požiadal o pomoc pri tvorbe seriálu Narcos. Dnes už celý svet pozná pravdu. Celý svet vie, že dvaja chlapci z malého mesta dostali prípad storočia a stáli v prvej línii pri dolapení Escobara.

Moje hodnotenie: ★★★