RECENZIA | ELLE KENNEDY CIEĽ

utorok 2. marca 2021

Vysokoškoláčka Sabrina má v plánoch jasno: doštuduje, zaboduje na práve a získa skvele platenú prácu v prestížnej advokátskej kancelárii. Krásny hokejista v jej predstavách nikdy nefiguroval. Johnovi Tuckerovi je preto ochotná venovať len jednu vášnivú noc, ale niekedy aj to stačí, aby sa človeku zmenil život. Pre Tuckera je tímový duch alfou a omegou, na slávu si v porovnaní s ostatnými spoluhráčmi nepotrpí. Lenže ak sa má stať v dvadsiatich dvoch rokoch otcom, nehodlá zostať v úzadí. Zaumieni si, že sa o všetko postará a ako rodič zahviezdi. Nastávajúca matka jeho dieťaťa je nielen krásna a múdra, ale i nevyspytateľná. Nikoho nepúšťa do svojho srdca a tvrdohlavo odmieta pomoc. Ako ju má Tucker presvedčiť, že niektoré ciele sa dajú dosiahnuť len s asistenciou?
Autor: Elle Kennedy
Vydavateľstvo: IKAR
Počet strán: 336

Sabrina je stelesnením vytrvalej silnej hrdinky. Má svoje jasne stanovené ciele -  vyštudovať právo na Harvarde a zamestnať sa v prestížnej advokátskej kancelárii. Láska ani vzťahy u nej takpovediac nefigurujú a je skôr uzavretejšia. Jeden románik s hokejistom Johnom Tuckerom jej život predsa nemôže až tak zmeniť, alebo áno? Presne tak. Jej plány sa narušia a ona sa znenazdajky ocitá v inej realite. Študuje na Harvarde a je tehotná, dá sa to vôbec zvládnuť? Pomoc ani asistenciu otca dieťata si ani zďaleka nepripúšťa. Lenže Tucker nie je žiaden playboy, chvalabohu, ani béčko. Nevzdáva sa, ani v hokeji ani v živote a stoj čo stoj chce Sabrine dokázať, že je nielen zainteresovaný otec, ale aj správny chlap. A veruže je. Oproti jeho spoluhráčom, a to nechcem byť prehnane kritická, je on ideál. Vie sa postarať, navariť, je láskavý, múdry a pritom stále mužný. No dokonalý chlap. Nepotrpí si na slávu a svoj imidž ako jeho kamaráti, je to správňak. Len jedna jediná osoba predtým zatvára oči a asi si myslíte správne, celá kniha je o rozvíjajúcom vzťahu ich dvoch. Čoskoro však zistia, že to nie je len chémia, čo ich spája.

Kniha Cieľ je ká príjemná oddychovka na jedno, nanajvýš dve poobedia. Je písaná veľmi jednoduchým štýlom a tiež jazykom mladých ľudí, kde dominujú hlavne dialógy a charaktery postáv. Opisy prostredia tu len ťažko budete hľadať, toto nie je ten typ knihy a umeleckého zážitku. Sústreďuje sa skôr na pocity, ako postáv tak aj možno vaše, ako by ste konali v danej situácii vy. Viem, že celá séria Off Campus zožala hlavne u mladých ročníkov obrovský úspech a ja som čítala zatiaľ len dva diely, Skóre a teraz Cieľ, čo je v poradí 4. diel. série.

Ak milujete tínedžerské komédie, bude vás baviť aj táto knižka. Jediný rozdiel je v tom, že dej sa neodohráva ako sme zvyknutí na strednej, ale na výške, čo je podľa mňa omnoho lepšie, pretože ich "koleje" určite stoja zato! Ja som zvyknutá čítať hlavne romány so zložitou zápletkou, napínavým dejom, takže toto bola taká oddychová vsuvka a medzičas, kedy si aj môj mozog trošičku vydýchol.

Moje hodnotenie: ★★★